MyPeugeot App
maandag 12 april 2021

In dit tijdperk van digitalisering en ‘the Internet of Things’ is de smartphone een onmisbaar accessoire geworden, ook in de autowereld. Om de best mogelijke gebruikerservaring te bieden en om zo goed mogelijk aan de verwachtingen van zijn klanten te voldoen, ontwikkelt PEUGEOT zijn nieuwe voertuigen op basis van digitale technologie en biedt het steeds meer innovatieve functies.

Aanspreekpunt
Dankzij de MyPeugeot smartphone-applicatie wordt de smartphone het eerste aanspreekpunt tussen de klant, het merk en zijn dealernetwerk. Een aantal praktische functies stelt klanten in staat om onder alle omstandigheden verbonden te blijven met hun voertuigen. De gratis MyPeugeot-app is beschikbaar op iOS en Android en maakt het mogelijk om alle voertuig gerelateerde diensten vanuit dezelfde interface te beheren. Met een enkele klik geeft de applicatie alle rijstatistieken weer, heeft de gebruiker inzicht in de complete onderhoudshistorie of volledige voertuigdocumentatie, is het mogelijk om onderhoudsafspraken in te plannen en is het zelfs mogelijk om vooraf een reis voor te bereiden vanaf de smartphone. MyPeugeot biedt ook specifieke diensten aan voor plug-in hybrides als de 3008 Hybrid en 508 Hybrid en volledig elektrische voertuigen, denk aan de e-208, e-2008, e-Rifter, e-Partner, e-Expert en e-Traveller.

Dagelijks leven makkelijker maken
De MyPeugeot-app is ontworpen om het dagelijkse leven van klanten van het merk gemakkelijker te maken door de meeste autogegevens samen te brengen in één interface. Range- en rijstatistieken zijn direct beschikbaar via één bedieningspaneel. Informatie over brandstof- en/of elektriciteitsverbruik, de kosten per gebruik, totale reistijden en de voertuiglocatie dankzij automatisch geregistreerde parkeerlocaties zijn allemaal binnen handbereik van de gebruiker.

Onderhoud
De MyPeugeot-APP stelt PEUGEOT-klanten ook in staat om het onderhoud van hun voertuigen te beheren. Met een enkele klik hebben ze toegang tot de volledige onderhoudshistorie van hun auto en kunnen ze de volgende onderhoudswerkzaamheden of een plannen. Het PEUGEOT-netwerk wordt nog toegankelijker dankzij het online plannen van afspraken of door contact op te nemen met de dienst Peugeot Assistance.
Met dezelfde dienst kan de temperatuur aan boord vooraf worden ingesteld, zodat de gebruiker altijd in alle comfort de reis kan beginnen. Dit wordt ook wel pre conditioneren genoemd. Het is mogelijk om het interieur vooraf te verwarmen of te koelen, ongeacht of het voertuig is aangesloten op een laadpaal of niet. Met het oog op maximale efficiency onderweg adviseert PEUGEOT dit te doen als de plug-in hybride of 100% elektrische auto nog aan de lader is gekoppeld. De remote e-Commands-dienst biedt ook de mogelijkheid om te anticiperen op en te voorzien in voorinstellingsslots voor de temperatuur, aangepast aan de agenda van elke persoon.

Dankzij MyPeugeot is het ook mogelijk om;
De rijervaring te verbeteren doordat de gebruiker toegang krijgt tot nuttige informatie. Het is bijvoorbeeld heel eenvoudig om een lampje dat op het dashboard gaat branden te identificeren en uitleg te krijgen. Verder is het mogelijk om hulp te vragen via het aanraakscherm, het multimediasysteem van het voertuig bij te werken of om toegang te krijgen tot alle on-board documentatie. Een reis voor te bereiden via de smartphone. De reis wordt dan automatisch weergegeven op het navigatiesysteem van de auto. Via de interface profiteert de klant van het laatste nieuws van het merk PEUGEOT, maar worden ook speciale aanbiedingen, wedstrijden, auto-evenementen en nieuwe technologieën uitgelicht.

Van Mossel Automotive Groep

De Marowijne 51, Zwaag
0229-291930
www.vanmossel.nl

Reacties